מעגלי הקשבה
הזמנה לחוות דיבור מהלב - סדנת מעגל הקשבה
מתי יצא לך לדבר מהלב ולקבל תמיכה ועזרה?
מתי קיבלת במה שבה אתה יכול להתבטא בחופשיות?
מעגל הקשבה הוא צורת תקשורת ייחודית, המאפשרת מרחב בטוח ומכיל לשיתוף של מחשבות, תחושות וחוויות אישיות. המשתתפים יושבים במעגל, וכל אחד מקבל זמן, שלו בלבד, לספר את סיפורו האישי ולשתף. ערוץ התקשורת הכן והאותנטי שנוצר בדרך זו מניע שיח משוחרר ומאיץ תהליכים חיוביים עבור כל אחד מהם.
בואו לחוות דיבור מהלב
מעגל ההקשבה אינו מתיימר לרפא. במרכזו נמצא הסיפור האישי של כל מסַפֵּר, שמחזיר את השומעים בחזרה למקום בסיסי באנושיות הקולקטיבית שלנו. הוא מעודד כנות, הקשבה בלתי־שיפוטית, אמון, ספונטניות וכבוד לזולת. עם הזמן, ככל שהמשתתפות והמשתתפים נחשפים לתהליך ההקשבה במעגל ומדברים עוד ועוד מהלב, מתרחשים שינויים בדרכי החשיבה ובאישיות שלהם עצמם.
המעגל פותח בקליפורניה בשנות ה-80 כדרך לקרב בין תלמידים ומורים ולאפשר להם להתמקד דווקא במה שמחבר ביניהם. המעגל יוצר מרחב בטוח, שבו מוזמנים הנוכחים לשתף בסיפורים מחייהם, בהתאם להנחיות פשוטות וברורות. כך נפתח ערוץ של תקשורת כנה ואותנטית, שמניעה לשיח משוחרר יותר ולהאצת תהליכים חיוביים.
למי זה מתאים?
- זוגות המעוניינים לשפר את התקשורת ביניהם.
- משפחות בתהליכים משבריים.
- הורים וילדיהם המתבגרים.
- ארגונים המבקשים לשפר את ההתנהלות היומיומית, מתוך שיח מכבד מהלב.
- יישובים שרוצים ליצור שיתוף פעולה ושיח מיטיב בין התושבים.
מה מקבלים במעגל ההקשבה
- יצירת "שבט חדש" ותחושת יחד, אל מול חוויית הבדידות המלווה את התרבות המודרנית.
- שינוי תודעתי המוביל לשיפור מערכות יחסים.
- רכישת כלים להתמודד עם קשיים ואתגרים בצורה המיטבית.
- רכישת כלים מעשיים ליצירת שיח כנה והקשבה מהלב לצורך פתרון קונפליקטים הן בתחום האישי (זוגיות, הורות, שכנות) והן בתחום המקצועי (ככלי עוצמתי לאנשי טיפול וחינוך).
- העמקת ערוצי תקשורת בין-אישיים.
- קרבה עמוקה ואמיתית לעצמי ולאחרים.
מעגל הקשבה ארגוני
- מעוניינים לייצר תקשורת כנה ואותנטית בארגון?
- שואפים להגביר את הקרבה והגיבוש בין עובדים במחלקות שונות?
- מחפשים דרכים להשיג הקשבה מלאה בין האנשים בארגון?
- רוצים להעמיק את היכולת של עובדים ומנהלים לראות את האחר?
אם ענית בחיוב על שאלות אלה או על חלקן, הנה הפתרון בשבילך:
מפגשי התנסות וחוויה בגישת מעגל ההקשבה.
במפגשים אלה ייחשפו העובדים והמנהלים לשיטה, יתרגלו אותה ויפנימו אותה, במטרה להכשיר אותם להנחות מעגלי הקשבה בסביבת העבודה.
מטרות ההכשרה הן:
א. רכישת כלי תקשורת שמעמיק את שיתוף הפעולה בין קולגות בעבודה ויוצר ברית ביניהם.
ב. הגברת שביעות הרצון ומכאן הנאמנות למקום העבודה.
ג. הכשרת מנהלים להקשבה ולהעצמת העובד.
ד. הכשרת בעלי תפקידים לדרך שונה, מודרנית וחדשנית לניהול דיונים.
מעגל הקשבה יישובי
- מעוניינים לייצר תקשורת כנה ואותנטית אצלכם ביישוב?
- מחפשים דרכים לניהול היישוב מתוך הקשבה מלאה בין בעלי התפקידים לתושבים?
- שואפים להגביר את ההיכרות בין חברי הקהילה ולהעמיק את הקרבה והגיבוש ביניהם?
- רוצים להעמיק את היכולת של תושבים/שכנים לראות את האחר?
אם ענית בחיוב על שאלות אלה או על חלקן, הנה הפתרון בשבילך:
מפגשי התנסות וחוויה בגישת מעגל ההקשבה.
במפגשים אלה, נחשפים המשתתפים לשיטה ומתרגלים אותה, במטרה להטמיע את הערכים המוספים שלה בחייהם האישיים ובקהילה הסובבת אותם.
מה מקבלים המשתתפים:
א. רוכשים כלי תקשורת שמעמיק את שיתוף הפעולה בינם לבין בני משפחתם, חברים ושכנים בקהילה.
ב. יצירת בריתות חדשות בין התושבים והגברת שביעות הרצון ההדדית.
ג. אימוץ דרך של הקשבה והעצמה בתקשורת היומיומית.
ד. תרגול גישה שונה, מודרנית וחדשנית לניהול דיונים ולפתרון קונפליקטים.
מכתבי המלצה למעגלי הקשבה